LAS ELECCIONES PRESIDENCIALES DEL 2006 A TRAVÉS DE LOS SPOTS DE CAMPAÑA
Keywords:
comunicación política, televisión, spots, propaganda, procesamiento de informaciónAbstract
Las campañas electorales por la presidenciade la República han propiciadoun intenso debate en torno al sistemapolítico mexicano. Uno de los temas quehan adquirido mayor visibilidad es el depublicidad política en televisión. Ilustradopor los spots televisivos, el debate se hacentrado en el alto costo que representapara los contribuyentes, a través de lospartidos políticos, la producción y transmisiónde estos mensajes. El presente trabajoconsiste en un análisis de contenidode una muestra de spots transmitidos porlas tres principales fuerzas electorales enMéxico durante la campaña presidencialde 2006. El objetivo es identificar, de manerasistemática, características particularesen el formato y contenido de estosmensajes a la luz de su función persuasivae informativa.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Open access policy
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
In accordance with the legislation of copyright, Espiral Estudios sobre Estado y Sociedad recognizes and respects the moral rights of the authors, as well as their equity ownership, which will be given to the journal to for diffusion on open access. Espiral does not charge authors for sending and processing their articles for publication.
The authors are able to engage in independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the article’s version published in Espiral (for example, to include it in an institutional repository or publish it in a book) provided that they clearly indicate that the work was published for the first time in Espiral.
For all of the above, the authors (s) must send a format of a letter of transfer of property rights on the first publication duly completed and signed by the author (s). This format can be sent via email in PDF file to the email espiral.udeg@gmail.com. (Letter of transfer of author property rights)